ماژان

خرید محصولات اپل

ماژان

خرید محصولات اپل

  • ۰
  • ۰


در سال ۲۰۱۷ شاهد ورود پدیده‌های جدیدی از دنیای فناوری به بازار خوا هیم بود که ممکن است همگی را متعجب کنند . 



یک‌سری روزی هست که وارد سال ۲۰۱۷ شده‌ایم . دوست داریم بپرسیم که در سال ۲۰۱۷ بخش اعظم از همگی منتظر کدام حادثه ها و پدیده‌ها هستید؟ در این گزارش فهرستی از ۵ قضیه داغ دنیای فناوری را که در سال جدید نظاره‌گر آن خوا هیم بود، فراهم کرده‌ایم و مسئله محاسبه قرار می‌دهیم . 


۲۰۱۶ سالی بود که عمده ما ترجیح می‌دهیم آن را فراموش کنیم . جریان پایان‌ناپذیر اخبار بد و فوت تعداد متعددی از مشاهیر که چند نفر آنها از دنیای فناوری بودند، یک سال دشوار و سخت را رقم زدند . 

خرید اپل واچ

ولی با همه‌ی این تفاسیر، سهم سال ۲۰۱۶ از پیشرفت‌های خیره‌کننده و ظهور فناوری‌های تازه که نحوه‌ی زندگی کردن ما، کار کردن ما و بازی کردن ما را تغییر دادند، محفوظ است . فناوری واقعیت مجازی بازگشت بزرگی در سال ۲۰۱۶ داشت و مطلقا رویش بزرگی در سال پیش رو نیز خواهد داشت . دستیارهای مجازی از انحصار تلفن‌های یاور ما بیرون شدند و گام به خانه‌های ما گذاشتند و فناوری‌های خانه‌ی هوشمند احتمالا پیشرفت بزرگی را پس از سال ها سعی رقم زده‌اند . 


اینترنت 

اشیا (مرگ هاب‌های هوشمند) وب 

اشیا 

این موضوع تا حدودی آشنا است . ما می‌دانیم که وب شی ها تقریبا برای سال ها در لیست‌ آرزوهای‌ اکثر وقت ها افراد بوده است . پرسشی که احتمالا پیش بیاید، این می‌باشد که پس چرا این فناوری تا به اکنون فراگیر نشده است؟ ظاهرا ایراد مهم در زمینه فراگیر نشدن اینترنت اشیا تا به روز جاری مربوط به عدم همگامی و همکاری قسمت‌های متفاوت هست . از نظر تئوری، وب شی ءها قرار است تمام دستگاه‌های ما را به یکدیگر متصل و آن ها را وادار نماید که به تعبیری، با یک هارمونی باشکوه و فناورانه آواز بخوانند . البته نقص‌ با اهمیت در این می‌باشد که ما هنوز به‌طور بی نقص یا دست‌کم به‌طور کاربردی در آن نقطه قرار نداریم . 


ما در اینجا از خانه‌ی هوشمند به‌عنوان یک مثال استفاده می‌کنیم . حجم متعددی از تلاش‌ها در سال‌های پیشین حول محور ایده‌ی اسمارت‌هاب یا این که هاب هوشمند گذاشته شده است؛ هاب هوشمند به گویش ساده یعنی یک روتر سوای سیم ارتقاء یافته که با فناوری‌های ارتباطی توسعه یافته ساخته گردیده میباشد . البته شما می توانید در چهره قابلیت راجع به این سیستم از هرکسی که صاحب یک سیستم خانه‌ی هوشمند باشد، سؤال نمایید . به‌احتمال دوچندان پاسخ آنها این خواهد بود که هاب هوشمند راه و روش حل بی‌نقصی به شمار نمی‌رود . 


در درحال حاضر حاضر، تعداد مضاعف متعددی از فناوری‌های فارغ از سیم وجود دارا هستند که برای به فعالیت رفتن در خانه‌ی هوشمند شما تهی دست زیگ بی (نوعی شبکه هوشمند)، زی ویو (نوعی پروتکل ارتباطی فارغ از سیم)، بلوتوث، وای‌فای و غیره هستند و هم اکنون تعداد بی‌شماری پلتفرم‌ منزل هوشمند نیز وجود دارد، مانند وینک، اسمارت تینگز (Smart Things)، آیریس بای لاوز (Iris by Lowe's) و حتی سیستم‌هایی از شرکت‌های امنیتی مثل ADT . در حالی که به حیث میرسد تمرکزگرایی در تئوری بایستی چیزها را‌ سهل وآسان کند، اما در کار سبب ساز بدتر شدن آنها شده است . 

خرید آی پد

بعضی ابزارهای فناوری خانه‌ی هوشمند با بعضی پلتفرم‌های خانه‌ی هوشمند سازگاری ندارد، برای مثال لامپ‌های گونه فیلیپ هیو (Philip Hue) با سیستم آیریس بای لاوز فعالیت نخواهد کرد (احتمالا این موضوع یک تصمیم تجاری ناشی از عدم همسانی نام دو کمپانی و رقابت در میان آن‌ها است) . علاوه بر این، در‌صورتی‌که هاب هوشمند شما از کار بیفتد،‌ به‌طور ارگانیک کل سیستم شما هم از کار خواهد افتاد . 


در مسئله‌ی خانه‌های هوشمند امسال توقع یک تمرکز مجدد را داریم . وای‌ فای یک تکنولوژی تست‌شده و حقیقی هست و روترها هم پهنای باند بیشتری مهیا آورده‌اند . بدین ترتیب فضای زیاد متعددی برای مدیریت خانه هوشمند شما وجود داراست . همچنین به لحاظ می‌رسد اخیرا تمایلی برای دستگاه‌های تازه خانه‌ هوشمند جهت تعیین وای‌فای برای حداکثر سازش وجود دارد . 


به‌جای به کار گیری از هاب هوشمند مرکزی، تولیدکنندگان ابزارها و دستگاه‌ها بر قابلیت و امکان سازگاری و همکاری دستگاه‌ها میان خودشان تمرکز خواهند کرد . این زمینه احتمال دارد موجب کاهش تعداد دستگاه‌های با قابلیت و امکان سازگاری مستقیم خواهد شد و احتمالا جای نگرانی نخواهد داشت . چون فناوری‌های دیگری وجود دارا هستند که می توانند جایگزین هاب هوشمند شوند و وظیفه های آن را به نحو بهتری به انجام رسانند . 


فناوری IFTTT می تواند دستگاه‌های گوناگون را به هر صورتی که شما مطلوب تشخیص دهید، متصل نماید و دستیار هوشمند الکسای آمازون و گوگل هوم می‌توانند آن‌ها را از روش دستورها صوتی در اختیار گرفتن کنند . بدین ترتیب دیگر نیازی به هاب هوشمند احساس نمی‌شود و این دستور می‌تواند ترقی خیر تلقی شود . 


بدین ترتیب می بایست از خود بپرسیم که در سال ۲۰۱۷ معطل چه چیزی میتوانیم باشیم؟ ما نظاره‌گر تعداد بی‌شماری از موضوعات داغ فناوری هستیم که عالم را در سال ۲۰۱۷ یک‌بار دیگر تغییر خواهند داد، البته در اینجا ۵ قضیه برتر را مهیا کرده‌ایم که تصور میکنیم می بایست توجه خویش را به آن‌ها معطوف فرمایید . 


الکسا 

و خودکارسازی (اتوماسیون) در کلیه جا حضور خواهند داشت اتوماسیون 


البته فناوری خودکارسازی چیز جدیدی دست کم در مورد تجاری نیست . به‌هرحال تجربه‌های اولیه‌ی ما با فناوری‌های خودکار شده، از آن سیستم‌های خدمات پس از فروش مداد آزاردهنده‌ای ناشی می‌گردد که ما را ناچار می‌کردند هر زمان به امداد نیاز داشتیم با آن‌ها تماس بگیریم . فقط اتفاقی که سال جاری قرار می‌باشد رخ دهد، همه‌گیر شدن اکثر این فناوری میباشد . 


در واقع می‌توان چنین برداشت کرد که خدمات پس از فروش خودکار جایی نخواهد رفت، اما نقایص آن برطرف خواهد شد . در همین زمان، خودکارسازی سرویس ها پس از فروش آنلاین نیز، به لطف دستیار صوتی الکسا هوشمندتر می‌گردد و ربات‌های سخنگو یا چت‌بات‌ها که در واقع بسیار خوب تر از قبلی می توانند به ما کمک کنند هم در حالا استعمال هستند . 


خودکارسازی در مشاغل اکثر و بیشتری انجام خواهد گرفت، چه بسا در کار روزنامه‌نویسان در نوشتن خبرها (نگران نباشید، ما جایی نخواهیم رفت!) . ما همچنین شاهد بهره‌مندی دستگاه‌های هوشمند از ارتقا خودکارسازی خوا هیم بود، یادگیری ویژگی ها شخصی و نیازهای شما بدون این که ضروری باشد چیزی به آنها بگویید و دادن پیشنهادها و توصیه‌های دقیق‌تر و خوبتر به شما . 


یک عدد از زمینه‌هایی که احتمالا می‌توانیم شاهد آن باشیم، فست‌فودها می‌باشند . در سال ۲۰۱۶ صحبت‌‌های زیادی در زمینه‌ی حذف اجزای انسانی از خدمات غذا وجود داشت . بنابراین جالب خواهد بود اگر ظهور کیوسک‌های مداد ارائه طعام را در سال پیش رو شاهد باشیم . بالاتر از آن، ما باید شاهد مقدمه آزمایش گسترده سیستم‌‌های ارسال خودکار مبتنی بر پهبادها تا پایان سال علی الخصوص بوسیله آمازون باشیم . 


آیا خبری از مسیریابی نیز خواهد بود؟ پاسخ مثبت میباشد . مدت متعددی می باشد که ما در موضوع عدم وجود ارتباطات در بین افراد در این زمان شکایت‌هایی شنیده‌ایم، احتمال از بین رفتن مشاغل و در فیض عدم به کار گیری از نیروی انسانی نیز از مشکل‌ها دیگری هست که در این زمینه وجود دارد . شکی نمیباشد که در سال جدید دعوا در زمینه این قضیه که ما تا چه مقدار اذن خوا‌هیم اعطا کرد خودکارسازی زندگی‌های ما را سازمان کند، گسترده‌تر خواهد شد . 


رشد 

غذاهای مصنوعی غذاهای 

مصنوعی 

جمعیت جهان ارتقا پیدا می‌نماید و به تبع آن، منابع طبیعی و آب و هوای ما به سوی محدودیت تکان می‌کند، نحوه‌ و چگونگی تغذیه ما نیز به‌احتمال فراوان در سال‌های آینده دستخوش تغییراتی خواهد شد . عالم باید به دنبال راه‌های نو برای آماده کردن غذای خود باشد و پاسخ این مسئله احتمال دارد در غذاهای تصنعی می باشد . 


سولینت (Solyent) یک مثال مضاعف دارای اسم و رسم می باشد . این خوراکی یک نوشیدنی مغذی میباشد در حالی که فقط نزدیک دو سال از وجود آن می‌گذرد، در سال ۲۰۱۶ شاهد نزدیک شدن پرسرعت آن به بازار تجاری بودیم، این نوشیدنی تمام نیازهای تغذیه‌ای یک شخص بالغ را مشتمل بر می‌شود، ولی تقریبا یک مشکل بلندمرتبه در زمینه آن وجود دارد: این نوشیدنی به‌نوعی بدمزه می‌باشد . 


این مشکلی می باشد که دانشمندان در درحال حاضر فعالیت روی آن می‌باشند . یک عدد از روش حل‌ها شرکت Beyond Meat است . شرکتی که شروع به نمایش نمونه‌های آزمایشی از پروتئین نخود فرنگی، مخمر استخراج‌شده، عصاره چغندر و برگر روغن نارگیل به‌صورت مواد حقیقی در آخرها سال قبلی برای رسانه‌ها کرد که این مواد در اکنون حاضر در سوپرمارکت‌های هول فودز (Whole Foods) قابل خریداری میباشند . کمپانی دیگری به اسم ایمپاسیبل فودز (Impossible Foods) در حال عمل روی هدف مشابهی می‌باشد و اشخاص چه بسا می توانند برگرهای گیاهی آن‌ها را در رستوران موموفوکو نیشی در نیویورک به قیمت ۱۳ دلار سفارش دهند . در حالی که شاید برخی اشخاص از کیفیت آن ناراضی باشند، البته واقعیت این می‌باشد که هردو برگر یادشده به طریق عجیبی نقدهای مثبتی دریافت کرده‌اند . 


کمپانی‌‌های دیگری در درحال حاضر کار روی غذاهای رو به افزایش نظیر تخم مرغ و گوشت در محیط‌های آزمایشگاهی می باشند . مصرف‌کنندگان به‌طور فزاینده، غذاهای دوستدار محفظه زیست و بدون کشتار حیوانات را درخواست می‌نمایند و این می تواند گزینه خیر برای حل این ایراد باشد . 


یک مسئله بسیار واضح است: تا نقطه نهایی سال جدید، برگر گیاهی شما شاید مسیر خویش را از آزمایشگاه به سوپرمارکت پیدا کرده هست و خوشبختانه دیگر غذاهای تصنعی و مصنوعی نیز منش خویش را به مغازه‌‌ها گشوده می‌نمایند . این قضیه نیز پاسخگوی نقص‌ والا تغذیه دنیا خواهد بود و هم شاید می‌تواند منجر تغذیه سالم‌تر ما با لذت بردن از غذاهایی که می دانیم فارغ از کشتار حیوان ها تنظیم شده‌اند شود . 


تیره 

شدن دنیای فیزیکی و دیجیتال حقیقت 

مجازی 

حقیقت مجازی سوای تردید پیروزی بزرگی در سال ۲۰۱۶ بود . ولی ایراد اینجا می باشد که شما نمی‌توانید در دنیای حقیقی گام بزنید در حالی که یک هدست به راز خود متصل کرده‌اید . به‌صورت مشابه، با خیزش دراماتیک و سقوط شبیه و شتابناک گوگل گلس، ما می‌دانیم که قدم زدن با عینک‌های عصر فضا نیز رویکرد حل قابل قبولی نخواهد بود . 


برای این‌که منظور ما را واضح‌تر شعور کنید، به سرویس‌های مسیریابی نگاهی بیندازید . اپلیکیشن نقشه، شما را برای یافتن چیزی که دقیقا دنبال آن می باشید به یک مسیر معین سوق دهی می‌کند . اصطلاح واقعیت افزوده جایی می‌باشد که اجسام و اطلاعات مجازی در دنیای فیزیکی سناریو داده می‌شوند، در آینده منش خویش را به تلفن‌های همراه ما خواهند گشود . موتورهایی کاوش حال در حالا توسعه‌ی خوبتر جستجوی چهره ای میباشند . به این فیس که به شما اجازه می‌دهند دوربین خود را به سوی هر چیزی نماد بگیرید و در زمینه‌ی چیزی که می‌بینید اطلاعات کسب فرمایید . 


و به عبارتی طور که پوکمون گو در سال ۲۰۱۶ به ما نشان داد، شوق واشتیاق فراوانی برای بازی‌های مبتنی بر حقیقت مجازی وجود داراست . در حالی که ما نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم در فصل تابستان پیش رو چه بازی‌هایی کودکان ما را از روی کاناپه بلند خواهند کرد، تعجب آور نخواهد بود که اکثر آنها در صورت و قالب پوکمون گو عرضه خواهند شد . 


پرینت 

سه بعدی برای همه پرینت 

سه بعدی 

درحال حاضر چاپگرهای سه بعدی منحصر به فرد مصرف‌کننده نزدیک به نیم دهه هست که در فضا ما حضور دارند، ولی محدوده ارزش آن ها کاملا بیرون از بضاعت و توان پرداختی ما می‌باشد . این مسئله نیاز به تغییر در سال نو دارااست . 


یک چاپگر سه بعدی نسبتا مناسب، در حالا حاضر با قیمت ۲۰۰ الی ۳۰۰ دلار قابل خریداری می باشد . نصف قیمتی که حدودا یک یا دو سال پیش می‌بایست برای آن‌ها پرداخت می‌کردید . این قیمت‌ها کماکان می بایست کاهش پیدا نمایند و با معرفی مدل‌های جدید، نظیر جور ۱۰۱ هیرو (101Hero) با بها ۹۹ دلار یا این که پاکت میکر تری دی (Pocket Maker 3D) با برچسب بها ۱۴۹ دلار، قیمت‌ها بیش از پیش شکسته خواهند شد . 


تصور این‌که با فرارسیدن تعطیلات فصلی سال ۲۰۱۷، چاپگرهای سه بعدی به یک هدیه‌‌ خواستنی برای تمامی تبدیل شوند خیلی بدور از ذهن نمی باشد . با دسترسی تقریبی کلیه افراد به چاپگرهای سه بعدی، سوای تردید رویکرد جمع‌آوری پدیده‌ها تغییر‌و تحول خواهد کرد . 

چه کسی نیاز به خرید چیزی دارد، هنگامی می تواند آن را چاپ کند؟ 

مواردی که در بالا ذکر شد تنها قسمت‌های مهمی بود که ما تصور می‌‌کنیم در سال نو به موضوعی داغ تبدیل شوند . آیا گمان می‌کنید چیزی را از قلم انداخته‌ایم؟ ایده ها خود را درباره موضوعات داغ و حیاتی فناوری در سال ۲۰۱۷ با ما در در میان بگذارید . 

  • ۹۷/۰۷/۱۴
  • امین طیرانیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی