ماژان

خرید محصولات اپل

ماژان

خرید محصولات اپل

  • ۰
  • ۰

سیستم‌های هوش مصنوعی به‌طور معمول در زمینه‌ی طرح پرسش کارایی چندان مطلوبی ندارند چون برای انجام این کار آغاز باید سیستم‌های یاد شده را به آنان یادگرفتن داد . این مورد استدلال حساس تمرکز گوگل روی پردازش زبان طبیعی و دیگر تکنیک‌های مربوط به مکالمه با هوش تصنعی و مصنوعی می‌باشد تا به این روش تعامل با دستیار هوشمند گوگل اسیستنت تا جایی که قابلیت و امکان داراست طبیعی‌تر باشد . 


سیستم سؤال و پاسخ فعال گوگل موسوم به اکیتو کیو اِی یک پروژه تحقیقاتی می‌باشد که از یادگیری تقویتی به‌ مراد یادگرفتن دستیار هوش مصنوعی برای سؤال کردن و پاسخ دادن سود میبرد . روز جاری این پروژه توسط گوگل به وضعیت متن‌باز درآمده می‌باشد . 

خرید اپل واچ


میشل 

چن هوسچر، یک عدد از مهندسین نرم افزار در واحد هوش تصنعی و مصنوعی گوگل در مورد ActiveQA اینگونه توضیح داده است: این سیستم با استفاده از لهجه طبیعی بارها و بارها با سیستم‌های سؤال و جواب تعامل می کند و انگیزه آن ارائه پاسخ‌های خوب تر است . 

این سیستم همانند یک نوباوه سؤالات را تکرار می‌کند؛ به عنوان مثال تسلا چه وقتی به جهان آمده است؟ آن‌گاه سؤال زمینه لحاظ را با کلمات دیگری می‌پرسد؛ مثلا تسلا در چه سالی به جهان آمد؟ همانگونه که اشاره شد هدف مهم این سیستم، بهبود پاسخ‌های ارائه گردیده است . 

این دستیار در میان کاربر و یک باکس سیاه سیستم سؤال و جواب قرار گرفته و یاد می گیرد که سؤالات را اصلاح کرده و نهایتا مناسب‌ترین پاسخ ممکن را ارائه دهد . محققان گوگل در هفتمی کنفرانس بین‌المللی یادگیری ماشینی که در ماه مرداد (می) برگزار شده اعلام کردند که سیستم سؤال و پاسخ مبتنی بر هوش تصنعی و مصنوعی این شرکت، لهجه ارگانیک یک سؤال اول را تصحیح و آنگاه مرتبط‌ترین پاسخ جانور در منابع را به عنوان بهترین جواب به استفاده کننده ارائه می‌دهد . 

activeqa 


در گذر زمان، سیستم موضوع بحث روی یک فریم‌ورک یادگیری تقویتی فعالیت خواهد کرد تا یاد بگیرد سؤالات دقیق‌تر و مشخص‌تری بپرسد و در آخر پاسخ‌هایی را که به دنبال آن‌ها می باشد بیابد . با اعتنا به اصلاحاتی که در مدل‌های پارامترها اعمال می‌شود، با ارسال هر پرسش به سیستم سؤال و جواب، پرسش خاطره شده از لحاظ این‌که پاسخ آن چقدر عالی خواهد بود، چک و دو پاسخ پایانی عالی و بد ارائه خواهد شد . 

گوگل، سیستم اکتیو کیو‌ ای را به صورت یک پکیج در فریم‌ورک یادگیری ماشینی خویش موسوم به تنسورفلو (TensorFlow) در دسترس قرار می دهد . علاوه بر بیشتر شدن یک جور تعیین پاسخ، یک شبکه‌ی عصبی که با استفاده از لغت ها مو جود در مجموعه داده‌های استنفورد فراگیری داده گردیده و یک سیستم سؤال و پاسخ بر پایه‌ی BiDAF استنفورد (جریان اعتنا دو طرفه برای یادگیری ماشینی) به این پروژه افزوده شده می‌باشد . غول کاوشگر در درحال حاضر تولید یک سیستم از پیش آموزش داده شده‌ی گزاره به جمله است و در ایجاد این سیستم از کد آموزشی فریم‌ورک ترجمه‌ی طبیعیِ ماشینیِ تنسورفلو استفاده گرفته هست . 

تیمی از گوگل نمونه‌ای از شیوه اجرای اکتیو کیو ای را به‌ نمایش گذاشته که در آن، سیستم سؤال و جواب، در اصل پاسخ‌هایی را برای سؤالات مطرح گردیده ارائه می دهد . در این نمونه‌ی نمایشی پاسخ‌های مورد لحاظ از مجموعه داده‌های مسابقه‌ی تلویزیونی جئوپاردی استخراج گردیده هست . 

خرید آیپد

هوسبچر 

و رودریگو نگویرا که یکی از دانشجو ها پی‌اچ‌دی و مهندس نرم‌افزار در واحد هوش تصنعی و مصنوعی گوگل می‌باشد در پستی در بلاگ خویش نوشته: فکر میکنیم این تحقیق به ما امداد خواهد کرد تا سیستم‌هایی را پباده سازی کنیم که پاسخ‌های بهتری ارائه دهند . انگیزه گوگل این می‌باشد که داده ها جهان‌ را سازماندهی و آن را به طور عمومی قابل دسترس و مفید کند و ما معتقدیم که اکتیو کیو ای یک قدم کلیدی در واقعیت یافتن این انگیزه هست . 

  • ۹۷/۰۷/۲۳
  • امین طیرانیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی