همگان از نقش بی بدیل رشته آوری اطلاعات و ارتباطات و بخصوص تلفن های هم پا در تمامی ابعاد معاش آدم امروز آگاهند .تلفن های یاور علاوه بر نقش مشغول کنندگی ، ارتباطات اجتماعی را تقویت کرده و در مفاهیمی جدیدتر یادگیری مشارکتی را ترغیب می نمایند . تلفن های هم پا جزو موفق ترین و موثرترین رشته آوریهای دو ده سال اخیر زندگی بشری بوده اند . هر روز به تعداد مدر سینی که خواهان فایده گیری از آنها در کنار کلاسهای فیزیکی خویش میباشند افزوده می گردد . لهجه آموزی به یاری گوشی تلفن (Mobile Assisted Language Learning) همپا یکسری سالی میباشد که مطرح گردیده می باشد و این روند به سرعت در اکنون تغییر نظام های آموزش در مرزو بوم های توسعه یافته و در حال توسعه می باشد .
تعداد فراوان گویش آموزان در اکنون جابجایی ، نبود وقت کافی ,ناکافی بودن وسایل و امکانات آموزشی و یاری آموزشی دیدنی و موثر ، ناکارآمد بودن روشهای سنتی آموزش و . . . از جمله بحران های پیش روی لهجه آموزان ومدرسین زبانهای خارجی به اکانت می آیند که استفاده از رشته آوریهای نوین مثل گوشی تلفن های هم پا را توجیه می کنند . مهم ترین مشکل لهجه آموزان بی هدف گی میباشد بطوری که دیگر در عمل های کلاسی حضور چشمگیر ندارند . به گفته هارمر (2007) امروزه دانشجوها بی رغبت و بی انگیزه به بحران بدون شوخی نظام های آموزشی امروزی تبدیل شده اند .در این راستا ارایه تکراری و ملال آور تکالیف و فعا لیت های معمولی در کلاس های فیزیکی و همچنین تدریس ناکارآمد و سنتی به این بی انگیزگی امداد می نماید . کمبود تعامل کافی میان گویش آموزان به خویش و با مدرس این نقص را عمده کرده میباشد . علاوه براین این معضل وقتی دو چندان می شود که گویش آموزان کودک ها و نوجوانان باشند . در این مقاله بر آنیم تا نشان دهیم که چگونه مدرسان گویش های خارجی میتوانند با به کارگیری از فن اوری تلفن یار به روشهای اثرگذار خیس ، به روز تر و در عین اکنون دیدنی خیس زبان خارجی را تدریس کنند . همینطور موردها و راهکارهایی را که گویش آموزان میتوانند به نحو موثر از تلفن های همپا در فرمان گویش آموزی به کارگیری کنند برخواهیم شمرد .
- ۹۷/۰۷/۱۰